Na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu Call Center?

Jeśli prowadzisz firmę, która opiera swe działania głównie na działaniach opartych na kontakcie z klientem, powinieneś zadbać o to, aby miał z czego wybierać, gdy chodzi o formę kontaktu. Jeśli już zastanawiasz się nad wdrożeniem call center system wybierz taki, który zapewni Ci elastyczność, a Twoim klientom swobodę i wygodę w wyborze pożądanej ścieżki kontaktu. Poniżej przedstawiamy formy kontaktu, obecnie najpopularniejsze na rynku. Wybierz taką, która odpowiada Ci najbardziej… lub wszystkie!

  1. Infolinia

Najpopularniejsza forma nawiązywania kontaktu z klientem. Ma prawdopodobnie również najdłuższe tradycje, co może zaowocować dobrym odbiorem przez klientów. Szczególnie polecana, jeśli zależy nam na kontakcie ze starszymi klientami. Według badań, około 45 % wizyt na witrynie firmy kończy się nawiązaniem połączenia telefonicznego. A nawet 50 % z tych rozmów doprowadza do dokonania udanej sprzedaży. Warto zadbać o to, aby nasz call center system posiadał funkcję IVR. Cóż to takiego? Sprytne rozwiązanie, które pozwala na wykonanie części czynności przez dzwoniącego opierając się na wgranych komendach – klient po prostu odsłuchuje odpowiednie instrukcje i postępuje według nich, aby ostatecznie dodzwonić się do konsultanta. Pamiętajmy jednak o tym, by taki proces nie trwał zbyt długo – może zniechęcić potencjalnego klienta.

  1. Outbound

Ta funkcja może Ci się przydać, jeśli aktywnie szukasz klientów, a Twoja firma jest dość duża. Dzięki tej funkcji Twoi agenci będą w stanie wykonywać wiele połączeń, a dzięki automatycznym rozwiązaniom ich jakość będzie zdecydowanie podwyższona.

  1. Livechat

Czyli technologia u szczytu. Młodzi ludzie najczęściej wybierają tę opcję, dzięki poczuciu najbliższego kontaktu sprzedający-kupujący. Wiele z takich rozmów kończy się dokonaniem zakupu, a badania pokazują, że około 54% firm stosujących tę technologię zwiększyło sprzedaż o 20%!

  1. Email

Od lat króluje jako najlepsza forma kontaktu w zakresie biznesowym. Niemal każdy posiada przynajmniej jeden adres mailowy. Jest to informacja, poza numerem telefonu, kluczowa przy ustalaniu formy kontaktu. Dobry call center system pozwoli Ci na organizację zasobów email, połączeniu ich z kontem klienta oraz nie zmusi do zmiany adresu. Dzięki temu Twoje kampanie, szczególnie newsletterowe będą jeszcze skuteczniejsze!

  1. WWW

Aby w pełni wykorzystać funkcje swojego contact center, warto zoptymalizować je pod strony www. Dzięki temu klient będzie mógł się połączyć z Twoją infolinią od razu po odwiedzeniu strony, a Ty będziesz w stanie odpowiednio filtrować dane i aktualizować bazę klientów.

  1. SMS i faks

Najlepsza forma, aby informować o nadchodzących akcjach i promocjach. Doceńmy faks, wiele urzędów i firm nadal z niego korzysta, jako z bezpiecznej formy kontaktu.

  1. Social media

Jest to ogromna siła i współcześnie największy kanał informacyjny, służący do wymiany treści. Nie bagatelizujmy tej możliwości. Wybierzmy taki call center system, który pozwoli na świadome zarządzanie informacjami zdobytymi dzięki social media.

  1. Voice SMS

Efektywny sposób na uzyskanie feedbacku – pozwalaj klientom na wypełnienie ankiet, oszczędzając przy tym czas swoich agentów.

Powyższe rozwiązania są obecnie w pełni kompleksowym sposobem na prowadzenie kontaktu z klientem. Jednym z liderów najnowocześniejszych technologii, posiadającym wszystkie opisane rozwiązania jest systell.pl. Warto zapoznać się z ich ofertą, gdyż należy do najbardziej konkurencyjnych na rynku.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here