E-commerce w czasie pandemii koronawirusa

Okazuje się, że kryzys wynikający z pandemii koronawirusa nie dotknął wszystkich sektorów rynku. Wręcz przeciwnie, są i takie, które odnotowują nawet kilkaset razy większe zyski. Mowa o branży e-commerce. Co ciekawe, w ciągu ostatniego roku w Polsce powstało prawie 2 000 nowych e-sklepów, a 70% użytkowników sieci zmieniło na stałe swoje nawyki w zakresie realizowania zakupów.

Preferencje zakupowe Polaków

Czy wiesz, że to właśnie my jesteśmy liderami, jeśli weźmiemy pod uwagę zainteresowanie nowoczesną technologią internetową oraz bankowością mobilną? Patrząc na wszystkich mieszkańców całej Unii Europejskiej, to Polacy realizują najwięcej płatności online i tych bezstykowych. Świetnie wykorzystuje to branża e-commerce.

Obostrzenia rządowe

Rządowe restrykcje, jakie zostały wprowadzone w ramach minimalizowania rozprzestrzeniania się koronawirusa, sprawiły, że wiele stacjonarnych punktów handlowych zostało w ogóle zamkniętych. Polacy przez wiele miesięcy nie mieli możliwości odwiedzania galerii handlowych, a internet stał się wręcz jedyną możliwością nabywania poszczególnych produktów.

Bezpieczeństwo i reżim sanitarny

Brak konieczności wychodzenia z domu i zachowanie społecznej izolacji to kolejny czynnik, który wpłynął na rozwój branży e-commerce w czasie pandemii koronawirusa. Zakupy online możemy robić w dowolnym miejscu i czasie, a błyskawiczne dostawy pod wskazany adres realizowane są w sposób bezkontaktowy. Wszystko to również przyczynia się do minimalizacji ryzyka zachorowania na COVID-19.

Oszczędności finansowe

Światowy kryzys finansowy, jaki został wywołany pandemią koronawirusa, wpłynął na konieczność generowania oszczędności. Wystarczy wejść na podobnestrony.pl, by dostrzec, jak duże oszczędności finansowe możemy realizować poprzez zakupy w sieci. E-sklepy oferują nie tylko stale niższe ceny, ale bardzo często organizują specjalne obniżki, sezonowe promocje, darmowe dostawy czy bezpłatne zwroty. W internecie kupimy produkty nawet 50% taniej.

Prognozy na przyszłość

Zmiana nawyków zakupowych w czasie pandemii koronawirusa sprawiła, że branża e-commerce stale odnotowuje coraz większe zyski. Eksperci tego rynku potwierdzają, że użytkownicy sieci nawet po wygaśnięciu kryzysowej sytuacji nadal będą chętnie korzystać z oferty sklepów online. Nie ma wątpliwości, że takie zakupy są po prostu optymalnie wygodne i komfortowe, a potencjalny klient ma dostęp do szerokiego asortymentu. Nowoczesne rozwiązania, które wdrażają e-sklepy, sprawiają, że stacjonarne punkty handlowe stają się passe.

Podsumowanie

Zakupy w sieci są coraz bardziej popularne. Polacy zaczęli doceniać komfort, oszczędność czasu, atrakcje cenowe, ale też całkowite bezpieczeństwo takich transakcji. Pandemia koronawirusa spowodowała, że liczni przedsiębiorcy przenieśli swoje biznesy do internetu, bo wirtualny świat był dla nich jedyną opcją na generowanie dochodu. Prognozuje się, że prężny rozwój e-commerce będzie trwał również po pandemii, ale ta pozwoliła jeszcze bardziej docenić możliwości zakupowe na odległość.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here