Reklama instytucji kulturalnych na bilboardach

0
1613

Współcześnie kultura ma słabe dotacje państwowe i musi konkurować z nowymi mediami, które podobne wrażenia dostarczają klientom dużo taniej. Nic tak nie zwraca uwagi na wydarzenia kulturalne i na działalność instytucji kultury jak dobrze zaplanowana kampania bilboardowa.

Współcześnie kultura ma słabe dotacje państwowe i musi konkurować z nowymi mediami, które podobne wrażenia dostarczają klientom dużo taniej. Nic tak nie zwraca uwagi na wydarzenia kulturalne i na działalność instytucji kultury jak dobrze zaplanowana kampania bilboardowa. Jeżeli teatr chce trafić do odpowiedniego targetu z autopromocją, powinien postawić na bilboardy w centrum miasta, w miejscach uczęszczanych przez ludzi, których stać i którzy docenią tego rodzaju sztukę. Dobrze jest umieścić bilboard w pobliżu innego teatru. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient jednej placówki kulturalnej będzie zainteresowany odwiedzeniem innej. Z pewnością zainteresowanie powinni wykazać studenci kierunków związanych ze sztuką. Jeżeli nie z potrzeby serca to jako część edukacji. Problem w tym, że studenci rzadko są bogatymi konsumentami i będą szukać przecenionych biletów. W pobliżu uczelni, akademików czy kawiarenek uczęszczanych przez studentów warto reklamować przede wszystkim niedrogie, niszowe przedstawienia. Wielkie opery, teatry, w których występują znani aktorzy mogą się reklamować w pobliżu droższych lokali, hoteli (turyści płacący dużo za nocleg mogą być zainteresowani odwiedzeniem znanego teatru) czy restauracji.

Jeżeli chodzi o część estetyczną – dużo zależy od tego jaki teatr, muzeum czy inna placówka kulturalna chce się zareklamować. Zwykle placówki te nie mają problemu ze znalezieniem odpowiedniej osoby do stworzenia plakatu czy bilboardu. Jednak warto zwrócić uwagę na kilka aspektów takiej reklamy. Najważniejsze jest odróżnienie kolorystyczne od zwykłych reklam. Kolory powinny być bardziej zgaszone, stonowane, głębsze. Często dobrze też działa obraz czarno-biały albo w sepii. Poza tym logo teatru lub filharmonii i jej nazwa powinny być widoczne. Przedstawienie czy koncert odbywają się w konkretnym miejscu. Dobrze jest też zrobić całą serię plakatów z różnymi wydarzeniami kulturalnymi, które będą zachowane w jednej kolorystyce czy stylu. W ten sposób buduje się również markę placówki.

Billboardy można zamówić na stronie firmy https://www.znajdzreklame.pl.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here