Procesy rekrutacji z pomocą chatbota

Zastanawiasz się jak zwiększyć efektywność przeprowadzanych rekrutacji? Zobacz jakie możliwości dają chatboty i wykorzystaj je do tych celów, a szybko przekonasz się, że jest to prostsze i szybsze, niż Ci się wydaje.

Problemy współczesnych rekruterów

Rekruterzy coraz częściej spotykają się z sytuacją, w której okazuje się, że samo wystawienie ogłoszenia to zdecydowanie za mało, aby znaleźć dobrego pracownika. Jeszcze do niedawna mogli wyróżnić się ciekawą ofertą, widełkami płacowymi lub benefitami. Teraz, kiedy każde ogłoszenie wypełniają tego rodzaju informacje, znalezienie dobrego pracownika pochłania mnóstwo wysiłku, czasu i pracy. Dlatego naprzeciw wychodzi sztuczna inteligencja, z której udziałem rekrutacja może osiągnąć znacznie wyższy poziom.

Chatbot jako źródło informacji

Pierwszą korzyścią wynikającą z użycia chatbota w rekrutacji jest skrócenie czasu udzielania informacji poprzez automatyczne odpowiedzi. Dzięki temu potencjalni zainteresowani nie muszą czekać na konsultanta, który odpisze na wiadomości, a mimo to w krótkim czasie otrzymują informacje powiązane z firmą i proponowanym stanowiskiem. Wystarczy, że wcześniej wprowadzisz do chatbota odpowiednie dane, zmienne i automatyczne odpowiedzi i będziesz nadzorował pracę, którą wykonuje chatbot. W ten sposób skrócisz proces rekrutacji i co więcej, możesz dodatkowo wzmocnić ten efekt wprowadzając również inne, oferowane funkcjonalności sztucznej inteligencji.

Zbieranie danych

Kolejną niezwykle istotną funkcjonalnością chatbota jest zbieranie danych – CV oraz odpowiedzi na pytania, oraz katalogowanie, sortowanie i ogólne zarządzanie bazą w szybki i przyjemny sposób. Wszystko zależy od tego, jak bot będzie zaprojektowany, ale jeśli zatrudnisz do tego specjalistów, bez wątpienia poradzą sobie z wprowadzeniem pytań otwartych lub zamkniętych, na podstawie których sprawniej usystematyzujesz zainteresowanych. Możesz zapytać nie tylko o doświadczenie i umiejętności, ale również zadać pytanie wiedzowe, aby ocenić czy kandydaci są na poziomie, którego od nich oczekujesz.

Integracja z kalendarzem

Początkowo może wydawać Ci się to wręcz niemożliwe i absurdalne, ale dobrze skonfigurowany chatbot może mieć również umiejętność integracji z Twoim kalendarzem. Dzięki czemu może wyręczyć Cię również w tym etapie i umówić Cię na spotkania z kandydatami, którzy spełnili wszystkie kryteria lub co więcej – osiągnęli najlepsze wyniki w quizie wiedzowym. Oznacza to zmniejszenie ilości pracy z zakresu analizy zgłoszeń oraz skoncentrowanie się na rozmowach kwalifikacyjnych. Dzięki temu możesz się do nich lepiej przygotować, poświęcić im więcej czasu i lepiej ocenić to, czy kandydat pasuje na dane stanowisko.

Przesyłanie wiadomości z ofertą pracy

Dobrym sposobem na wykorzystanie chatbota są tzw. wiadomości push, które dotrą do wszystkich użytkowników, którzy kiedykolwiek kontaktowali się z firmą lub do osób o określonych predyspozycjach, zapisanych w bocie jako zmienne. W treści tych wiadomości możesz informować potencjalnych zainteresowanych o nowych ofertach pracy. Otwieralność takich wiadomości jest na poziomie 95%, dlatego raczej nie trzeba przekonywać, że jest to jeden z najlepszych kanałów komunikacji. Nie czekaj dłużej, zainwestuj w chatbota i zobacz, jakie korzyści Ci przyniesie.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here