Jak stworzyć sklep internetowy w kilku krokach

Chcesz otworzyć swój sklep internetowy, ale obawiasz się, że nie dasz rady i polegniesz na podstawowych zadaniach? Bez obaw, z naszymi podpowiedziami wszystko się uda. Tylko musisz uważnie przeczytać ten artykuł.

Krok 1 – przeanalizuj rynek

W sieci konkurencja jest bardzo duża, więc bez solidnej analizy rynku na pewno się nie obejdzie. Wszystko zależy od branży, w jakiej chcesz działać. Musisz wnikliwie przyjrzeć się podobnym sklepom, ich produktom, projektowi graficznemu, strategiom promocyjnym i marketingowym. Znajdź coś, co wyróżni Cię od konkurencji. 

Krok 2 – zdecyduj się oprogramowanie sklepu internetowego

Tworząc sklep internetowy, na pewno będziesz musiał stanąć przed wyborem odpowiedniego oprogramowania. Jakie masz możliwości?

Możesz zdecydować się na oprogramowanie abonamentowe. Wtedy będziesz płacić comiesięczny abonament za jego dzierżawę. Tutaj równolegle otrzymasz także hosting. Jednak przy tego typu oprogramowaniu możesz mieć trudność z wprowadzaniem nowych funkcjonalności. Jeśli rozpoczynasz przygodę z e-commerce, to rozwiązanie może się okazać strzałem w 10. 

Kolejnym oprogramowaniem jest oprogramowanie licencyjne (po prostu nabywasz wieczystą licencję). Licz się z tym, że takie oprogramowanie będzie o wiele droższe od oprogramowania abonamentowego. Co zyskujesz? Na pewno sklep skrojony na miarę Twoich potrzeb. 

Co powiesz na oprogramowanie open source? Jest to darmowe, otwarte oprogramowanie udostępnione użytkownikom i dystrybutorom. Tego typu oprogramowanie ma jednak kilka minusów – musisz zatrudnić profesjonalnego informatyka i opłacić hosting. Wprowadzenie każdej nowej funkcjonalności będzie się wiązało z dodatkowymi kosztami. 

Do wyboru masz także oprogramowanie dedykowane, w którym sklep jest tworzony od podstaw, tylko i wyłącznie z myślą o Tobie. To jednak bardzo droga opcja, więc jeśli dopiero Tworzysz sklep internetowy, przemyśl czy Cię na to stać. 

Mamy jeszcze prowizyjny model oprogramowania e-sklepu. Tu płacisz właścicielowi prowizję od uzyskanej sprzedaży. Wiedz jednak, że to oprogramowanie sprawdzi się tylko do pewnego momentu. Kiedy zaczniesz osiągać duże zyski, przestanie być opłacalne. 

Krok 3 – wybierz nazwę domeny

Nazwa Twojego sklepu powinna być krótka i łatwa do zapamiętania – związana z branżą lub zupełnie inna. Może warto zastanowić się nad tym, aby zawierała słowa kluczowe? To zawsze dobrze wygląda w Google. Jednocześnie nazwę domeny użytkownicy muszą łatwo wpisać w wyszukiwarkę.  

Krok 4 – zaprezentuj produkty

Prezentacja produktów jest bardzo ważna, jeśli chodzi o tworzenie sklepów internetowych. Absolutnie nie możesz kopiować ich opisów ze strony producenta. Na tym etapie najlepiej byłoby zainwestować w dobry content. Treści, które znajdą się na Twojej stronie, naprawdę wiele znaczą dla użytkowników  – moga ich zniechęcić lub, wręcz przeciwnie, przyciągnąć. Nie poprzestawaj jednak na samych opisach. Zdecyduj się także na prowadzenie bloga, na którym szczegółowo wyjaśnisz, jakie jest zastosowanie Twoich produktów, kiedy mogą się przydać oraz co klient zyska, kupując właśnie u Ciebie. Artykuły wykorzystuj do promocji, ale nie tylko. Jeśli napiszesz dobry poradnik, na pewno zauważysz wzrost zainteresowania swoją ofertą. Nie zapomnij o zdjęciach. To one obok opisów stanowią atut Twojego sklepu. Postaraj się zatem o profesjonalne i dość szczegółowe fotografie. Najlepiej pokaż produkt z różnych perspektyw – z przodu, z boku lub (jeśli prowadzisz sklep z odzieżą) zaprezentuj go na modelu. 

Na stronie Twojego sklepu mogą się znaleźć także filmiki reklamowe dotyczące Twoich produktów. Warto o nich pomyśleć, gdyż użytkownicy to lubią. 

Krok 5 – pamiętaj o marketingu

Jeśli tworzysz swój sklep internetowy, nie możesz pominąć działań marketingowych. Zainwestuj w pozycjonowanie, stwórz fanpage na Facebooku, promuj się w wyszukiwarce. 

Ważnym narzędziem marketingowym jest newsletter. Służy on do wysyłania e-maili do użytkowników, którzy zostawili u Ciebie adres e-mail lub cos kiedyś kupili. Większość platform sklepów internetowych ma taką funkcję. Newsletter przyda Ci się, kiedy akurat robisz jakąś promocje lub masz atrakcyjne rabaty w swoim sklepie i chcesz o tym poinformować. 

Wiedz jednak, że e-maile od Ciebie muszą być wysyłane w sposób subtelny. Nie spamuj skrzynki odbiorczej potencjalnego klienta, gdyż ten gotów jeszcze nie tylko zrezygnować z Twojego newslettera, ale także z oferty Twojego sklepu. Pamiętaj – tylko przemyślane działania!

Kiedy skorzystasz z tych porad, na pewno łatwiej będzie Ci zacząć rozkręcać biznes w e-commerce. 

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here