Prowadzenie sprzedaży online wymaga dużego zaangażowania. Trzeba tutaj dotrzeć do klientów, ale też zaoferować im ciekawe produkty. Na pewno na uwagę zasługuje kampania Google Ads. Warto wybrać kampanię produktową Google Merchant Center.
Co warto wiedzieć na temat Google Merchant Center?
Celem kampanii produktowych jest dotarcie do jak największej liczby klientów i zwiększenie sprzedaży. Trzeba wiedzieć, że reklamy produktowe można utworzyć na podstawie danych o produktach. W przeciwieństwie do zwykłych reklam tekstowych, produktowe zawierają zdjęcie produktu, cenę oraz nazwę sklepu. W efekcie są w stanie szybciej zaciekawić klientów. Reklamując swój sklep na platformie Google, możemy skorzystać z narzędzia jakim jest Google Merchant Center. Jest to nic innego jak narzędzie, które pozwala wykorzystać przydatne statystyki dotyczące interakcji klientów z Waszą firmą i Waszymi produktami. Właśnie dzięki niemu można zwiększyć natężenie ruchu w witrynie. Google Merchant Center pozwala na przesyłanie informacji o produktach. Jednocześnie na każdym etapie można kontrolować ilość wyświetlanych produktów w wyszukiwarce, a to wszystko przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Kampanie produktowe Google Merchant Center mogą znacząco wpłynąć na sprzedaż w sklepie internetowym, gdyż pozwalają na pełną synchronizację pomiędzy platformą sprzedażową a bazą produktów. Można również szybko aktualizować dane produktowe. Oczywiście kampanię uruchamia się w Google Ads.
Kampanie produktowe w Google Merchant Center – dlaczego są tak skuteczne?
Kampanie produktowe utworzone w Merchant Center są to kampanie w pełni inteligentne, które pozwalają na wyświetlanie reklam w dodatkowych zasobach Google Ads. Mogą być więc wyświetlane w Youtube, ale też sieci wyszukiwania, a nawet na mapach czy G-mailu. Posiadają systemy uczące się. Są one w pełni zoptymalizowane, co przekłada się na ich skuteczność. Pozwalają na zwiększenie liczby konwersji. Średnie zyski, jakie osiągają użytkownicy są o 12% wyższe. Kampanie produktowe w zakupach Google Merchant Center wymagają rozwinięcia opcji filtr zasobów. Dzięki temu można podzielić kampanię pod kątem marki czy typu produktu. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej na temat takich kampanii, wejdźcie na stronę: https://pragmago.tech/pl/porada/google-merchant-center-czyli-kampania-produktowa-krok-po-kroku/.
Reklama produktowa pozwala zwiększyć przychody. Trzeba jednak pamiętać, aby nie popełniać błędów, do których zalicza się niewłaściwe dobranie np. słów kluczowych. Także brak podziału kampanii produktowej czy brak rozszerzeń reklam tekstowych zmniejsza widoczność. Jest wiele udanych kampanii, które powstały z wykorzystaniem tego narzędzia. Tutaj szczególną popularnością cieszą się reklamy obuwia i odzieży. Dodatkowe metryki w sekcji Google Analytics także pozwalają wyróżnić się. Na bieżąco możecie generować raporty, które umożliwią śledzenie postępów dotyczących choćby rozpoznawalności marki. Korzystając z narzędzi dostosowanych do potrzeb handlu możecie przygotować odpowiednie strategie, które pozwolą wyróżnić się i osiągnąć zysk sprzedażowy. Przygotowanie ciekawej reklamy na podstawie danych o produktach ma przewagę nad reklamą tekstową i znacząco zwiększa klikalność. Aby zaprezentować ciekawą ofertę sklepu, należy przygotować odpowiednie zdjęcie produktu. Konieczne jest podanie nazwy, adresu sklepu internetowego oraz aktualnej ceny.