Chcesz w prawidłowy, systematyczny i sprawny sposób zarządzać zakupami w Twojej firmie, jednak nie wiesz jak do tego się zabrać? Nic straconego! Podpowiadamy czym dokładnie jest zarządzanie zakupami oraz dlaczego warto stale zdobywać nową wiedzę w tym zakresie. Poznaj korzyści szkoleń z zakresu zarządzania zapasami i zwiększ efektywność swojej pracy już dziś!
Czym jest zarządzanie zakupami?
Zarządzanie zakupami to proces poszukiwania, uzgadniania warunków i nabywania produktów lub usług na skutek postępowania ofertowego lub rozmowy z konkretnym partnerem biznesowym. Dzięki procesowi zarządzania zakupami, kupujący otrzymuje gwarancję, że nabywany przez niego produkt czy usługa będą w najlepszej możliwej cenie, ponieważ wcześniej dochodzi do porównania jakości, ilości, czasu i lokalizacji. W procesie zarządzania zakupami warto wykorzystywać ekonomiczne metody analizy, takie jak chociażby analiza kosztów i korzyści lub analiza kosztów i użyteczności.
Dlaczego warto wybrać się na szkolenie z zarządzania zakupami?
Jeżeli chcesz w prawidłowy sposób zarządzać zakupami w swojej firmie lub musisz mieć odpowiednie know-how – wiedzę i umiejętności, którym będziesz mógł dzielić się z pracownikami w obrębie przedsiębiorstwa, Ty sam musisz znać temat od podszewki. Najlepszym sposobem na poznanie wszystkich tajników systemu zarządzania zakupami będzie wybór jednego z wielu dostępnych na rynku szkoleń w tym zakresie. Tego typu szkolenia odbywają się najczęściej w formie warsztatów, a do najpopularniejszych tematów szkoleń z zakresu zarządzania zakupami należą: Warsztaty Zakupów Operacyjnych oraz Warsztaty Zakupów Strategicznych.
Podczas Warsztatów Zakupów Operacyjnych dowiesz się wszystkiego o operacyjnej części związanej z zaopatrzeniem w firmie. Podczas tego szkolenia z zarządzania zakupami poznasz tematykę związaną z bieżącą, codzienną współpracą z dostawcami, nadzorowaniem przepływu materiałowego od dostawcy do momentu przyjęcia do magazynu oraz z obsługą tego procesu pod względem procesowym, proceduralnym i dokumentacyjnym. Z warsztatów wyniesiesz zarówno wiedzę teoretyczną jak i praktyczną, tak abyś jak najlepiej mógł przenieść wiedzę zdobytą na szkoleniu do procesów w Twojej firmie.
Z kolei na Warsztatach Zakupów Strategicznych poznasz zagadnienia związane ze strategiczną częścią zarządzania zakupami. Dowiesz się jak definiuje się strategię działania zakupów, jak analizować rynek dostawców, a także poznasz strategie działania dla kupowanych produktów i grup materiałowych. zasady doboru i weryfikacji dostawców, w tym audyty dostawców i analizę ryzyka, potrzebę i kryteria okresowej oceny dostawców. Wszelkie dokumenty i zagadnienia nie będą miały już więcej przed Tobą tajemnic.
Jeżeli czujesz, że szkolenie z zarządzania zakupami jest tym, czego potrzebujesz na swojej obecnej ścieżce rozwoju kariery zawodowej, koniecznie sprawdź ofertę szkolń i warsztatów dostępnych na stronie: mpm24.com. Zespół konsultantów z MPM24 to grupa praktyków z wieloletnim doświadczeniem w obszarach produkcji i logistyki, którzy wraz z Tobą będą odkrywać świat zarządzania zakupami. Chętnie wskażą możliwości rozwiązywania potencjalnych problemów oraz dadzą Tobie odpowiednie narzędzia do samodzielnego działania.