Praca pośredników nieruchomości nie odbywa się tylko w biurze, ale również w terenie – pośrednicy są odpowiedzialni za prezentację nieruchomości wystawionych na sprzedaż. Co zyskuje biuro nieruchomości, które wdroży system CRM? Poznaj 5 głównych korzyści.
-
Zautomatyzowanie procesu wystawiania ogłoszeń
Wielu pośredników nieruchomości szanuje swój czas i pracuje wyłącznie w modelu na wyłączność. Jednak i w takim przypadku pośrednik musi przygotować treść oferty, a następnie opublikować ją na różnych portalach ogłoszeniowych. System ESTI CRM, który jest dedykowany pośrednikom nieruchomości, automatyzuje proces wystawiania ogłoszeń – ich publikacją zajmuje się dostawca oprogramowania.
Automatyzacja procesu wystawiania ofert oznacza, że pośrednik nieruchomości ma więcej czasu na przygotowanie prezentacji mieszkania. To właśnie atrakcyjna treść ogłoszenia może zachęcić potencjalnego nabywcę do kontaktu z biurem nieruchomości.
-
Szczegółowa baza danych w jednym miejscu
Jednym z głównych atutów systemu CRM jest możliwość gromadzenia różnych informacji w jednym miejscu. Po wdrożeniu wybranego oprogramowania, np. wspomnianego już ESTI CRM, rozproszone dane zostają do niego przeniesione. Dzięki temu pośrednik nieruchomości może zrezygnować z kalendarza czy dotychczas używanych aplikacji – od tej pory wystarczy mu jeden program.
Jedna baza danych oznacza:
- porządek w dokumentacji,
- zwiększenie wydajności,
- lepszą organizację pracy.
Dodatkową korzyścią są oszczędności – firma może ograniczyć koszty zakupu m.in. papieru, kalendarzy czy przyborów piśmienniczych.
-
CRM ułatwia komunikację z klientami
Pośrednicy nieruchomości mogą kontaktować się z klientami za pośrednictwem różnych kanałów – np. telefonicznie lub mailowo. Systemy CRM centralizują komunikację. W przypadku ESTI CRM pośrednik może odbierać wiadomości i odpowiadać na pytania klientów bezpośrednio w systemie. Atutem jest też możliwość dodania osoby kontaktującej się telefonicznie do bazy (EstiCALL).
W systemach CRM istnieje również możliwość dodawania notatek. To przydatna funkcja ułatwiająca organizację i sprzyjająca budowie profesjonalnego wizerunku przez pośrednika.
-
CRM to przypomnienia o spotkaniach z klientami
Praca pośredników nieruchomości wymaga ciągłych spotkań z klientami. Ich organizację ułatwia prowadzenie kalendarza. Systemy CRM najczęściej oferują wbudowany kalendarz, a dodatkowo pozwalają na ustawianie przypomnień. Innym rozwiązaniem, które można spotkać, jest synchronizacja z zewnętrznymi aplikacjami, np. Kalendarzem Google.
Dostęp do kalendarza przyda się także podczas współpracy z partnerami, np. radcą prawnym czy doradcą kredytowym. Terminowa realizacja zadań wpłynie korzystnie na wizerunek biura nieruchomości.
-
Raporty ułatwiają gospodarowanie budżetem
W mniejszych biurach nieruchomości to często pośrednicy muszą czuwać nad finansami. Jak kontrolować wydatki na promocję ogłoszeń? Jak sprawdzić skuteczność poszczególnych portali ogłoszeniowych? Okazuje się, że również w tym zakresie pomocny jest dostęp do systemu CRM. Dzięki generowanym przez oprogramowanie raportom możliwe jest jeszcze lepsze zarządzanie budżetem.
Dane są też kluczowe dla firm z innego powodu – dzięki nim mogą one choćby dostrzec i wykorzystać niszę. Dotyczy to również biur nieruchomości. Analizując raporty, można zaobserwować trendy i stworzyć w oparciu o nie ofertę.