Serwisowanie sprzętu - co i jak?

Odpowiednie serwisowanie sprzętu pozwoli nam na jego dłuższe użytkowanie – co do tego nie ma wątpliwości. Nie mówimy tu tylko o oddaniu sprzętu do naprawy w momencie, gdy dojdzie do awarii. To również okresowe przeglądy użyteczności sprzętu. Co jakiś czas warto sprawdzić, czy w naszych zasobach wszystko jest w najlepszym porządku i oddać sprzęt w dobre ręce. Wyspecjalizowana firma z pewnością sprawdzi, czy możemy cieszyć się dalszym użytkowaniem, czy może warto pomyśleć o poważniejszej naprawie albo renowacji. Tak jak samochody przechodzą coroczne badanie techniczne, tak samo powinniśmy pomyśleć o sprawdzaniu innych sprzętów, w zależności od tego co posiadamy. Warto dmuchać na zimne i wyprzedzić awarię, zanim mocno nam ona dokuczy i sprawi, że nasze codzienne funkcjonowanie zostanie zaburzone. Ale w jaki sposób można zapobiegać, żeby później nie „leczyć”? Oto kilka najważniejszych zasad, jakimi powinniśmy się kierować, gdy chcemy skorzystać z serwisu sprzętu na odpowiednim poziomie.

Kupuję

Firmy, które produkują – na przykład – sprzęt elektroniczny, wyrastają jak grzyby po deszczu. Co i rusz możemy spotkać firmę, o której wcześniej nie słyszeliśmy ani słowa. Zachęcająca jst cena, lecz pamiętajmy, że nie warto kupować niesprawdzonych produktów. Jeżeli w gwarancji nie ma jasno wskazanej firmy serwisowej, która będzie mogła opiekować się naszym sprzętem, to warto dołożyć trochę pieniędzy i kupić jednak sprawdzony produkt z odpowiednim zabezpieczeniem serwisowym. Inaczej może okazać się, że na przykład nasz sprzęt musimy wysłać na drugi koniec świata, a to może nas kosztować nie tyle dużo pieniędzy (jeżeli będzie to naprawa gwarancyjna), co czasu. Musimy więc wcześniej pomyśleć i sprawdzić, w jakim serwisie można dokonać ewentualnych napraw czy przeglądów. Mile wdziany będzie również odbiór sprzętu przez daną firmę bezpośrednio od klienta. Dobre przygotowanie do zakupu pozwoli nam uniknąć przykrych konsekwencji w przypadku, gdy sprzęt ulegnie awarii. A przecież tak się może stać, bo wszystko, co dobrze nam służy, może w końcu odmówić posłuszeństwa. Przezorny zawsze ubezpieczony!

Sprawdźmy koniecznie, czy nasz zakup ma w widocznym miejscu pozostawioną informację o gwarancji. Czasami za gwarancję służy nam jedynie dowód zakupu sprzętu, ale niekiedy okazuje się, że serwis nie chce jej uwzględnić. Dlatego warto sprawdzić, czy mamy naklejkę, informującą o tym, że sprzęt podlega jeszcze gwarancji. To duża oszczędność, bowiem naklejka wcale nie musi „zakłócać” wizualnie danego produktu – może być na przykład umiejscowiona w niewidocznym dla oka miejscu – a jednak pomoże w przypadku, gdy będziemy potrzebować pomocy serwisanta. Tego problemu nie mają oczywiście Ci, którzy posiadają książeczkę gwarancyjną i pamiętają, gdzie ją posiadają. Chociaż naprawa może dotyczyć nie tylko gwarancji – na takiej naklejce mogą znaleźć się szczegóły, jakie przydać się mogą każdemu serwisantowi. Warto sprawdzić.

Sprzedaję

Jeżeli jesteśmy sprzedawcą sprzętu, to nasza rola jest jeszcze bardziej poważniejsza. Musimy zabezpieczyć przesyłkę takiego sprzętu, lub nawet sam sprzęt. Nie możemy sobie pozwolić, by nastąpiło niekontrolowane otwarcie paczki. Jako sprzedawca dbamy też o gwarancję, więc przestrzec należy przed niefachową naprawą czy domaganiem się gwarancji przez nieuczciwe osoby. Taka sytuacja również może się zdarzyć – ktoś może wysłać nam sprzęt tej samej marki do naprawy na gwarancję, podczas, gdy produkt, jaki od nas kupił, jest w pełni sprawny.

Dlatego też firmy zabezpieczają się, a jedną z możliwości jest…

Plomba gwarancyjna

To rozwiązanie, które sprawdza się w stu procentach i chroni zarówno klienta, jak i sprzedawcę. W jaki sposób?

Przyjrzyjmy się, jak może wyglądać zamówienie takiej plomby gwarancyjnej. Wybieramy sklep i model plomby. Jej przykładowy wymiar to 45 milimetrów na 18 milimetrów, więc będzie ona niemal niewidoczna. Dla wielu osób to ważny aspekt, bo nie chcą by ich sprzęt był oznaczony w taki sposób, że zakłóci to jego estetykę. Plomba przeznaczona jest do nadruku, może być on w różnych kolorach – na przykład czarnym, czerwonym lub niebieskim. Podstawowe zadanie plomby to oczywiście zabezpieczenie naszego produktu. Chroni przed niefachową naprawą urządzeń czy też domaganiem się gwarancji przez oszustów.

Mówiąc krótko, plomba pozostawiona na produkcie powoduje, że pole manewru osób nieuczciwych lub niekompetentnych zmniejsza się. Ciężko będzie „na własną rękę” dokonać serwisu sprzętu, a raczej trzeba będzie oddać go do wykwalifikowanego warsztatu. Dla sprzedawcy to sam zysk – pozwala bowiem świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Z kolei klient też zyskuje, bowiem ma pewność, że jego zakup będzie – w razie awarii – naprawiony na dobrym poziomie i niewykluczone, że będzie mógł mu służyć jeszcze przez długie lata.

Zobacz ofertę i kup plomby zabezpieczające!

Kupuj i sprzedawaj – z głową!

Pamiętajmy, by przy kupnie kierować się podstawową zasadą – ograniczonego zaufania, czyli sprawdzać, jaką gwarancję oferuje nam sprzedawca. Osoby, które zajmują się handlem – muszą wykazać się uczciwością. Tylko wtedy transakcja przebiegnie bez zakłóceń, a obie strony będą zadowolone.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here