Omnichannel i chatboty - czyli trendy w obsłudze klienta

Profesjonalna obsługa klienta pozwala osiągnąć firmom przewagę konkurencyjną oraz finansowy sukces. Współcześni konsumenci wymagają natychmiastowej reakcji na ich pytania oraz potrzeby. Stale rosnące oczekiwania nabywców wymuszają na przedsiębiorcach stosowanie nowoczesnych narzędzi, które będą wspierały cały ten proces. Troska o zapewnienie wysokiej jakości świadczonych usług jest bardzo ważnym elementem w procesie budowania pozytywnych relacji oraz nienagannego wizerunku naszej organizacji. Współczesna technologia oferuje wiele rozwiązań w zakresie szybkiej i efektywnej współpracy z odbiorcami. Poniżej przedstawiamy kilka najnowszych trendów, które zrewolucjonizowały współczesne standardy obsługi klienta.

1. Chatboty – wirtualni doradcy

Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w obsłudze klienta są chatboty. Wirtualni asystenci automatycznie rozwiązują problemy konsumentów, proponując użytkownikom odpowiednie artykuły podczas oczekiwania na konsultanta. Szybko i sprawnie wykorzystują bazę wiedzy, aby pomagać swoim agentom w budowaniu lepszych relacji z klientami. Chatbot potrafi konsekwentnie odpowiadać na zapytania konsumentów. Dostarczone odpowiedzi są precyzyjne i dopasowane do każdego pytania za każdym razem. Wdrożenie takiego rozwiązania podnosi efektywność i wydajność naszej pracy.

2. Strategia omnichannel

Profesjonalna obsługa klienta opiera się na zastosowaniu odpowiednich narzędzi, które ułatwią ten proces. Strategia omnichannel wykorzystywana przez aplikacje typu Zendesk jest świetnym rozwiązaniem, które daje możliwość bezproblemowej komunikacji z nabywcami za pomocą odpowiedniego połączenia kilku kanałów (strony www, telefonu, czatu, e-maila lub Facebooka). Wszystkie dane dotyczące konsumentów (imię, numer telefonu lub historia rozmowy) znajdują się w jednym miejscu. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwala agentom na indywidualne podejście do każdego użytkownika i zapewnienie jak najlepszej jakości świadczonych usług.

3. Chat – najszybsza forma kontaktu z klientem

Chat z klientem

Klienci wymagają natychmiastowej reakcji na ich pytania oraz potrzeby. Długi czas oczekiwania na odpowiedź powoduje w nich frustrację i niechęć do korzystania z dalszych usług. Jedną z najszybszych form porozumiewania się z nabywcami jest aplikacja Livechat. Dzięki tej usłudze użytkownicy mogą zadawać pytania dotyczące oferowanych produktów, rozwiewać swoje wątpliwości lub uzyskać wsparcie na każdym etapie sprzedaży.

4. Więcej feedbacku poprawia jakość świadczonych usług

Systematyczne udzielanie informacji zwrotnej jest podstawą do prawidłowego funkcjonowania każdej organizacji. Jednym z trendów, który pozwala uzyskać jak najbardziej precyzyjne wiadomości o stopniu zadowolenia konsumentów jest NPS (Net Promoter Score). Narzędzie jest najnowszym krzykiem mody, wykorzystywanym w zakresie badań satysfakcji klientów. Jego główną funkcją jest pomiar lojalności wśród nabywców danej firmy. Zastosowanie tego typu rozwiązania pozwala na bieżące monitorowanie poziomu jakości świadczonych usług oraz wyciąganie wniosków.

5. Personalizacja – budowanie pozytywnego doświadczenia klientów

Każdy klient podczas dokonywania zakupu danego produktu lub usługi pragnie być potraktowany wyjątkowo. Skierowanie indywidualnej oferty dopasowanej do jego potrzeb lub serdeczny kontakt buduje pozytywne wrażenie i skłania do dalszego korzystania z naszej oferty. Najważniejszą rzeczą jest zebranie jak największej bazy z informacjami o konsumencie, aby móc jak najlepiej go poznać (jakich dokonywał zakupów, ile razy kontaktował się z BOK lub kiedy ma urodziny). Podjęcie takich działań sprawi, że poczuje się on ważny i doceniony.

Współcześni klienci oczekują natychmiastowej reakcji na ich pytania oraz potrzeby. Zapewnienie jak najwyższej jakości świadczonych usług jest nie lada wyzwaniem dla każdej organizacji. Troska o profesjonalną i szybką obsługę jest bardzo ważnym elementem w procesie budowania pozytywnych relacji z konsumentami. Zastosowanie nowoczesnej strategii omnichannel, którą wykorzystuje Zendesk znacznie ułatwia cały ten proces. Jej wdrożeniem zajmuje się polski partner Fly On The Cloud.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here