Czy mój sklep potrzebuje pozycjonowania?

Właściwie odpowiedź na pytanie zawarte w temacie niniejszego artykułu można by zmieścić w jednym zdaniu: oczywiście, że Twój sklep internetowy potrzebuje pozycjonowania. Jednakże postaramy się nieco rozszerzyć to zagadnienie. Wszystko po to, abyś wiedział jakie działania trzeba podjąć, aby pozycjonowanie stron było skuteczne?

Dlaczego pozycjonowanie sklepu jest ważne?

Sektor e-commerce rozwija się w naszym kraju wyjątkowo prężnie. Jak możemy przeczytać w raporcie Bisnode Polska, w 2018 roku liczba sklepów online przekroczyła 30 tysięcy. To oznacza przyrost wysokości około 6%, czyli 1800 podmiotów w stosunku do roku 2017.

W tej sytuacji konkurencja jest naprawdę spora, niezależnie od tego, co sprzedaje Twój sklep internetowy. Musisz więc postawić na zdecydowane rozwiązania pozycjonerskie, które przyniosą oczekiwany efekt w postaci stałego napływu nowych klientów. Ponieważ tylko takie podejście pozwoli Ci na zwiększenie udziału w rynku i zagarnięcie możliwie największego kawałka tego wirtualnego tortu dla siebie – mówią nam specjaliści z agencji https://virtal.pl/.

Postaw na współpracę

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością wykonywania wielu różnorodnych działań związanych zarówno z dostarczaniem towarów, bieżącą obsługą zamówień, jak i pilnowaniem, aby wszystko, co robimy, spełniało obowiązujące wymogi prawne. W takiej sytuacji samodzielne zajmowanie się pozycjonowaniem jest raczej niewykonalne.

Mało który właściciel sklepu znajdzie na tyle czasu, aby dogłębnie poznać mechanizmy pozycjonowania, nie wspominając już o tym, że wiedza to jedno a doświadczenie w prowadzeniu tego typu projektów to zupełnie inna sprawa. Dlatego też najlepiej postawić w tej sprawie na współpracę z doświadczoną agencją SEO, dla której pozycjonowanie serwisów sprzedażowych to codzienność. Fachowcy zajmą się Twoim sklepem, a Ty będziesz mieć czas na bieżące działania w zakresie sprzedaży i obsługi klientów.

Jak to działa?

Audyt SEO

Jeśli mamy do czynienia z agencją, która podchodzi do każdego klienta indywidualnie (z innymi nie warto podejmować współpracy) to działania w zakresie pozycjonowania rozpocznie ona każdorazowo od przeprowadzenie odpowiedniego audytu zarówno pod kątem optymalizacji technicznej, jak i pod kątem treści obecnych w sklepie.

Audyt techniczny ma nam odpowiedzieć na pytanie, jakie działania, które obejmuje optymalizacja stron, należy przeprowadzić, aby sklep był przyjazny dla wyszukiwarki. Zalecenia te mogą dotyczyć: adresów URL, meta znaczników, nagłówków, linkowania wewnętrznego, grafik, mapy XML lub HTML, jak również czasu ładowania strony oraz jej dopasowania do urządzeń mobilnych. Dzięki wprowadzonym w tych obszarach zmianom roboty Google będą lepiej indeksować stronę sklepu, co docelowo przełoży się na łatwiejsze osiąganie odpowiednich pozycji w wynikach wyszukiwania.

SEO

Audyt treści polega na analizie tekstów, jakie są zamieszczone w sklepie. Zwraca się uwagę na ich unikalność, duplikowanie, długość, użycie słów kluczowych, jak również stosowanie nagłówków i akapitów. Dzięki zmianom w tekstach oraz cyklicznym publikacjom nowych, wartościowych dla użytkowników treści (np. w postaci bloga) pozycjonowanie w Google jest znacznie skuteczniejsze, ponieważ wyszukiwarka postrzega taką stronę jako użyteczną.

Analiza konkurencji

Każda branża ma swoje niepisane zasady, do których należy się dostosować. Dlatego też na początku współpracy każda szanująca się agencja SEO poważnie podchodząca do swoich obowiązków sprawdza otoczenie konkurencyjne pozycjonowanego sklepu. Analizuje zarówno ich witryny, jak i praktyki, jakie stosują podczas pracy. Dzięki temu pozycjonowanie w Google może być jeszcze skuteczniejsze.

Dobór słów kluczowych

Na początku współpracy ze sklepem internetowym agencja dokonuje dogłębnego przeglądu oferowanych produktów. Jest to niezbędne, aby przygotować odpowiednie fazy, na które należy pozycjonować stronę. Dodatkowo specjaliści przy pomocy odpowiednich narzędzi sprawdzają które słowa kluczowe są popularne i najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Przydaje się tutaj również znajomość aktualnych trendów, jak i sezonowości fraz. Fachowcy dodatkowo stosują również pozycjonowanie metodą długiego ogona, aby sklep był dostosowany do naprawdę różnorodnych zapytań potencjalnych klientów.

Pozyskiwanie linków

Popularny link building obejmuje katalog działań mających na celu lepsze pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google dzięki linkowaniu do sklepu z innych stron internetowych. Oczywiste jest, że najbardziej wartościowe dla wyszukiwarki są linkowania prowadzone bezpośrednio przez użytkowników. Dlatego warto dbać o unikalne i użyteczne dla nich treści.

Linki można pozyskiwać także sztucznie. Jednakże należy mieć na względzie, że jest to działanie wymagające dużej ostrożności. Prowadzone w sposób nieprawidłowy może skutkować dotkliwymi karami ze strony najpopularniejszej wyszukiwarki świata. Zasadnym byłoby więc w tym miejscu przytoczyć zdanie używane w reklamach oraz programach telewizyjnych: nie róbcie tego w domu!

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here