Czy jest sens otwierać sklep on-line

Nie da się ukryć, że sklepy on-line przyciągają ludzi niezależnie od ich wieku czy płci. Zapewne każdy, chociaż raz w życiu kupił coś w sklepie internetowym, nawet osoba, która kocha zakupy w stacjonarnej formie. Ponadto podczas lockdowniu, gdzie wszystkie galerie były zamknięte, sklepy internetowy były wręcz obłożone klientami. Niemniej jednak, tak jak i wszystko, prowadzenie sklepu on-line również ma swoje plusy i minusy. Przeczytaj nasz artykuł i zapoznaj się z nimi.

Zalety prowadzenie sklepu internetowego

Na początku skupmy się na zaletach i plusach z otworzenia własnego sklepu internetowego. Po pierwsze w dzisiejszym szybkim świecie wiele osób szuka sposobu, który pozwoli im zaoszczędzić trochę czasu. Taką właśnie możliwość daje sklep on-line i robienie w nim zakupów. Jeżeli produkty, które będą dostępne w Twoim sklepie będą jakościowe, nie masz powodów do obaw, że ludzie nie będą ich kupować. Dzięki temu, że kupowanie on-line jest takie proste, a towar jest dostarczany przez kuriera prosto pod drzwi klienta, ludzie pokochali zakupy online. Kolejną kwestią jest fakt, że posiadając sklep internetowy nie musisz obawiać się, że tak jak w przypadku sklepu stacjonarnego, gdy zostanie wprowadzony lockdown Twój sklep zostanie zamknięty. Sklep online może działać trzysta sześćdziesiąt pięć dni w roku przez całą dobę. Kolejnym plusem jest fakt, że jako posiadacz sklepu internetowego nie musisz ponosić kosztów związanych z wynajmem powierzchni do magazynowania i miejsca, w którym sprzedaż miałaby się odbywać, ponieważ możesz to wszystko mieć w sowim własnym domu. Często umowy wynajmu lokalu w galerii handlowej są kilkuletnie, więc w razie, gdyby Twój sklep najzwyczajniej w świecie nie wypalił nie musisz ponosić dodatkowych kosztów. Kolejnym plusem jest fakt, że przy odrobinie szczęścia oraz promocji swojego sklepu możesz dotrzeć do klientów zza granicy. Prowadząc sklep stacjonarnie nie byłoby to możliwe. Dodatkowo nasi rodacy, którzy mieszkają za granicą mogą zaopatrzyć się w rzeczy z Twojego sklepu.

Jakie są natomiast wady posiadania sklepu internetowego?

Wad otworzenia sklepu internetowego nie ma wiele. Po pierwsze musisz się z liczyć z tym, że poniesiesz koszty zaprojektowania strony internetowej, której nie musiałbyś projektować w przypadku sklepu stacjonarnego. Ponadto, aby dobrze zarządzać sklepem internetowym musisz być osobą, która ma go w małym palcu. Licz się również z wielogodzinnym odpisywaniem na maile od klientów, ostrzegamy, że niektórzy mogą być upierdliwi. Kolejnym minusem jest fakt, że osoby starsze bądź takie, które są ograniczone w poruszaniu się po internecie po prostu nie dotrą do oferty Twojego sklepu. Dodatkowo, aby dotrzeć do jak największej grupy potencjalnych klientów, jako właściciel sklepu on-line musisz ponieść koszty związane z promocją oraz prowadzeniem social mediów swojego sklepu. Kolejnym minusem jest samodzielnie pakowanie zamówionego towaru oraz fakt, że to Ty odpowiadasz za organizację wysyłki. Jest to bardzo czasochłonne zajęcie. Niemniej jednak, jeżeli sklep internetowy się rozwinie będziesz mógł zatrudnić pracownika, który będzie to robił. Kolejnym minusem jest fakt, że magazynowany towar w Twoim domu, zrobi z niego graciarnie. Możesz jednak zdecydować się na wynajęcie magazynu bądź garażu. Kolejnym minusem jest fakt, że będziesz sam

Reasumując zalety stworzenia sklepu internetowego przeważają nad wadami. Głównym plusem jest fakt, że odejdą Ci koszty związane z wynajęciem lokalu, które szczególnie w miastach wojewódzkich mogą sięgać kilku tysięcy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here